Vernieuwde Non Ferro Installatie officieel geopend
Begin juni hebben we samen een belangrijke mijlpaal gevierd: de officiële opening van onze vernieuwde Non Ferro Installatie (NFI).
De uitbreiding van de installatie is gerealiseerd om nog meer grip te krijgen op onze processen en om stofemissies verder te beperken. Door activiteiten steeds meer inpandig uit te voeren, kunnen we onze werkzaamheden beter beheersen en dragen we bij aan een schonere en veiligere werkomgeving voor onze medewerkers én de omgeving.
De bouw van de uitbreiding startte op maandag 1 december 2025. In de afgelopen maanden is hard gewerkt aan een flinke uitbreiding van de installatie. Het resultaat mag er zijn:
Een nieuwe hal voor het volledig inpandig verladen van gereed product;
50% extra opwerkingscapaciteit door uitbreiding van de technische installatie;
Een verdubbeling van de overdekte opslagcapaciteit;
De mogelijkheid om 100% van het Non Ferro concentraat inpandig op te slaan en te verwerken.
Met deze investering zetten we een volgende stap in de verdere ontwikkeling van onze installatie en versterken we onze focus op procesbeheersing, efficiëntie en het tegengaan van stofvorming.
Tijdens de opening onthulden onze directeur Paul Dijkman en productieleider Jimmy van Laere samen het eindresultaat van maanden voorbereiding, samenwerking en vakmanschap. Een prestatie waar we trots op zijn en die niet mogelijk was geweest zonder de inzet van alle betrokken collega's en partners.
Ook in de toekomst blijven we maximaal inzetten op het verder beperken van stofvorming en het continu verbeteren van onze processen.